REGLER FÖR WEBBUTIKEN
Dessa regler definierar de allmänna villkoren, reglerna och metoden försäljning via Ultras Factory webbutik (nedan kallad “webbshop”) och definierar villkoren för tillhandahållande av gratis elektroniska tjänster av Ultras Factory.
1 § Definitioner
1. Arbetsdagar – betyder veckodagar från måndag till fredag, exklusive allmänna helgdagar.
2. Leverans – betyder själva handlingen att säljaren, genom leverantören, levererar de varor som anges i beställningen till kunden.
3. Leverantör – betyder en enhet med vilken Säljaren samarbetar vid leverans av Varor:
4. Lösenord – avser en blandning av bokstäver, siffror eller andra symboler som valts av Kunden vid registrering i webbutiken, som används för att säkra åtkomst till Kundens Konto i webbutiken.
5. Kund – avser en person som enligt dessa regler och lagar kan tillhandahållas tjänster eller ingås ett försäljningsavtal med.
6. Konsument: en fysisk person som utför en juridisk handling med en företagare som inte är direkt kopplad till företagets ekonomiska eller yrkesmässiga verksamhet.
7. Kundkonto – innebär en panel som är individuell för varje kund och som startas av Säljaren för kunden efter att kunden har registrerat sig och ingått ett avtal om att tillhandahålla en kundkonto.
8. Inloggning – innebär en kundens individuella identifiering, som kunden har bestämt och som består av en blandning av bokstäver, siffror eller andra symboler som krävs tillsammans med lösenordet för att skapa ett kundkonto i webbutiken. Inloggningsnamnet är kundens e-postadress.
9. Företagare: En fysisk, juridisk eller organisatorisk person som inte är en juridisk person som har lagstadgad rättskapacitet och som i eget namn bedriver en ekonomisk eller yrkesmässig verksamhet och utför en rättslig handling som är direkt kopplad till dennes ekonomiska eller yrkesmässiga verksamhet.
10. Regler: avser dessa regler.
11. Registrering – innebär en faktisk handling som utförts på det sätt som anges i regler och som krävs för att kunden ska kunna använda alla funktioner i webbplatsen.
12. Butikens webbplats – avser webbplatsen där Säljaren driver webbutiken och som fungerar under domänen www.Ultras Factory.se
13. Varor – Produkter som säljaren presenterar via butikens webbplats och som kan vara föremål för ett försäljningsavtal.
14. Ett permanent lagringsmedium är ett material eller ett verktyg som gör det möjligt för kunden eller säljaren att lagra information som riktas till honom personligen på ett sätt som gör det möjligt att få tillgång till informationen i framtiden under en tid som är lämplig för de ändamål som informationen används för och som gör det möjligt att återskapa den information som lagras i oförändrad form.
15. Försäljningsavtal – innebär ett försäljningsavtal som ingås på distans, på de villkor som anges i Regler, mellan Kunden och Säljaren.
§ 2 Allmänna bestämmelser och användning av webbplatsen
1. Alla rättigheter till webbutiken, inklusive äganderätt, immateriella rättigheter till dess namn, dess webbdomän, webbplatsen samt till mönster, formulär och logotyper på webbplatsen (med undantag av vissa logotyper och bilder som visas på webbplatsen för att presentera varor som ägs av tredje part) tillhör Säljaren och kan endast användas i enlighet med dessa regler.
2. Säljaren ska se till att göra det möjligt för internetanvändare att använda webbläsaren med hjälp av alla populära webbläsare, operativsystem, enhetstyper och internetanslutningstyper. De tekniska minimikrav som krävs för att kunna använda webbplatsen är en webbläsare med minst Internet Explorer 11, Chrome 39, FireFox 34, Opera 26 eller Safari 5 eller senare, med aktiverat Javascript, som accepterar filer av typen “cookies” och en internetanslutning med en hastighet av minst 256 kbit/s. Butikens webbplats är optimerad för en minsta skärmupplösning på 1024 x 768 pixlar.
3. Säljaren använder “cookies” som sparas av säljarens server på hårddisken på kundens enhet i samband med att kunden använder butikens webbplats. Användningen av “cookies” syftar till att säkerställa att butikens webbplats fungerar korrekt på kundens enheter. ”Cookies” förstör inte kundens enhet och orsakar inte konfigurationsförändringar i kundens enhet eller i den programvara som är installerad på den. Varje kund kan stänga av ”cookies” i sin webbläsare. Säljaren anger att inaktivering av “cookies” kan dock orsaka svårigheter eller förhindra användningen av butikswebbplatsen.
4. För att kunna beställa i webbutiken via butikens webbplats och för att kunna använda tjänsterna på butikens webbplatser krävs att kunden har ett aktivt e-postkonto.
5. Det är förbjudet för kunden att tillhandahålla innehåll av olaglig karaktär och att kunden använder webbutiken, webbplatsen eller gratis tjänster som tillhandahålls av säljaren på ett sätt som strider mot lagen, goda sedvänjor eller skadar tredje parts personliga rättigheter.
6. Säljaren förklarar att internets offentliga karaktär och användningen av tjänster som tillhandahålls elektroniskt kan innebära risken för att obehöriga personer skaffar och ändrar kunddata, därför bör kunder använda lämpliga tekniska åtgärder för att minimera de ovan nämnda riskerna. I synnerhet bör de använda antivirusprogram och program som skyddar identiteten för dem som använder internet. Säljaren ber aldrig kunden att lämna ut lösenordet i någon form.
§ 3 Registrering
1. För att skapa ett kundkonto är kunden skyldig att registrera sig kostnadsfritt.
2. Registrering är inte nödvändig för att göra en beställning webbutiken.
3. För att registrera sig bör kunden fylla i registreringsformuläret som tillhandahålls av säljaren på butikens webbplats och skicka det ifyllda registreringsformuläret elektroniskt till säljaren genom att välja lämplig funktion i registreringsformuläret. Under registreringen anger kunden ett individuellt lösenord.
4. När kunden fyller i registreringsformuläret har kunden möjlighet att läsa Reglerna och acceptera dess innehåll genom att markera lämpligt fält i formuläret.
5. Under registreringen kan kunden frivilligt samtycka till behandlingen av hans personuppgifter för marknadsföringsändamål genom att kryssa i lämplig ruta i registreringsformuläret. I detta fall informerar säljaren tydligt om syftet med att samla in kundens personuppgifter, samt om kända eller förväntade mottagare av dessa uppgifter.
6. Kundens samtycke till behandling av hans personuppgifter för marknadsföringsändamål förutsätter inte möjligheten att ingå ett avtal med säljaren för elektroniskt tillhandahållande av kundkontotjänsten. Samtycket kan när som helst återkallas genom att ett lämpligt uttalande från kunden lämnas till säljaren. Utlåtandet kan till exempel skickas till säljarens adress via e-post.
7. Efter att ha skickat in det ifyllda registreringsformuläret får kunden omedelbart ett bekräftelse på registreringen från säljaren via e-post till den e-postadress som anges i registreringsformuläret. Vid den tidpunkten ingås ett avtal om elektroniskt tillhandahållande av kundkontotjänster och kunden får tillgång till kundkontot och möjlighet att göra ändringar i de uppgifter som lämnas under registreringen, med undantag för inloggning.
§ 4 Beställningar
1. Uppgifterna på butikens webbplats utgör inte ett erbjudande från säljaren i den mening som avses i civillagen, utan endast en inbjudan till kunder att lämna anbud om att ingå ett försäljningsavtal.
2. Kunden kan beställa i webbutiken via webbutikens hemsida 7 dagar i veckan, dygnet runt
3. Kunden som gör en beställning via butikens webbplats slutför beställningen genom att välja de varor som är av intresse. Varorna läggs till i beställningen genom att välja “LÄGG TILL I VARUKORGEN” under varorna på butikens webbplats. Efter att ha slutfört hela beställningen och angett leveranssätt och betalningsformen i “VARUKORGEN” gör kunden en beställning genom att skicka orderformuläret till säljaren, genom att klicka på “KÖP OCH BETALA” på butikens webbplats. Varje gång innan beställningen skickas till säljaren informeras kunden om det totala priset för den valda varan och leveransen, samt om alla extrakostnader som kunden är skyldig att bära i samband med försäljningsavtalet.
4. En beställning är ett erbjudande från kunden till säljaren om att ingå ett avtal om försäljning av de varor som beställdes.
5. Efter beställning skickar säljaren en bekräftelse på beställningen till den e-postadress som kunden angett.
6. Sedan, efter beställningen har bekräftats, skickar säljaren ett meddelande om att beställningen har tagits emot till kundens e-postadress. Information om att ordern har tagits emot för genomförande är en förklaring från Säljaren om att han har tagit emot erbjudandet som avses i § 4 punkt 4 ovan, och när kunden får informationen ingås försäljningsavtalet.
7. Efter ingåendet av försäljningsavtalet bekräftar säljaren sina villkor till kunden genom att skicka dem på ett permanent lagringsmedium till kundens e-postadress eller skriftligen till den adress som kunden angett vid registrering eller beställning.
§ 5 Betalningar
1. Priserna på butikens webbplats som anges för varorna är bruttopriser och innehåller inte information om leveranskostnaderna och andra kostnader som kunden kommer att vara skyldig att bära i samband med försäljningsavtalet. Kunden kommer att informeras om detta i samband med val av leveransmetod när beställningen läggs.
2. Kunden kan välja följande betalningsmetoder för de beställda varorna:
a) banköverföring till Säljarens bankkonto (i det här fallet kommer genomförandet av beställningen att påbörjas efter att säljaren skickat orderbekräftelse till kunden och efter att säljaren har fått pengarna till sitt bankkonto);
3. Kunden informeras varje gång av säljaren på butikens webbplats om vilken tidpunkt kunden är skyldig att betala för ordern med det belopp som följer av det ingångna försäljningsavtalet.
4. Om kunden inte fullgör betalningen inom den tidsfrist som anges i §5. 3, anger säljaren en extra betalningsfrist för kunden och kunden informeras om detta på ett permanent lagringsmedium. Information om den extra tidsfristen för betalning ska också innehålla information om att säljaren kommer att häva upp försäljningsavtalet om kunden inte betalar inom tidsfristen. I händelse att den andra betalningsfristen har löpt ut och kunden inte har betalat, kommer säljaren skicka ett uttalande om upphävning av försäljningsavtalet till kunden på ett permanent lagringsmedium i enlighet med art. 491 i civillagen.
§ 6 Leverans
1. Säljaren är skyldig att leverera varorna som är föremål för försäljningsavtalet utan skador.
2. Säljaren publicerar information om antalet arbetsdagar som krävs för leverans och beställning på butikens webbplats.
3. Den tidpunkt för leverans och beställning som anges på butikens webbplats räknas i arbetsdagar i enlighet med §6. 2.
4. De beställda varorna levereras till kunden via leverantören till den adress som kunden anges i orderformuläret.
5. Samma dag som varorna skickas till kunden skickas en e-post till kunden som bekräftar att varorna skickats av säljaren.
6. Kunden ska undersöka det levererade försändelsen i god tid och på ett sätt som är acceptabelt för sändningar av den sort som levereras, i närvaro av en anställd hos leverantören. Om det konstateras att förlust eller skada i försändelsen har kunden rätt att begära att en anställd hos leverantören upprättar ett lämpligt protokoll.
7. Säljaren ska, i enlighet med kundens önskemål, bifoga en kvitto eller en faktura till försändelsen som är föremål för leveransen.
8. I händelse av kundens frånvaro på den av denne angivna adressen, angett vid beställningen som leveransadress, kommer leverantören att lämna ett meddelande eller försöka kontakta per telefon för att fastställa vilket datum kunden kommer att vara närvarande. I händelse av att leverantören returnerar de beställda varorna till webbutiken kommer säljaren att kontakta kunden via e-post eller telefon och återupprätta leveranstiden och -kostnaden med kunden.
§ 7 Garanti
1. Säljaren säkerställer att varorna levereras utan fysiska eller juridiska defekter. Säljaren är ansvarig gentemot kunden om varorna har ett fysiskt eller juridiskt defekt (garanti).
2. Om varorna är defekta kan kunden:
a) lämna en begäran för prisavdrag eller frånträde från försäljningsavtalet, såvida inte säljaren omedelbart och utan att göra kunden alltför besvärad byter ut de defekta varorna mot defektfria varorna eller tar bort defekten. Denna begränsning gäller inte om varorna redan har byts ut eller reparerats av säljaren eller om säljaren inte har fullgjort sin skyldighet att byta ut eller reparera varorna. Kunden kan istället för det av säljaren föreslagna åtgärden av defekten, kräva att varorna byts ut mot defektfria, eller istället för att ersätta varorna, kräva att defekten åtgärdas, såvida det inte är omöjligt eller kräver alltför höga kostnader jämfört med den metod som säljaren föreslagit. Vid bedömningen av för höga kostnader tas hänsyn till värde av de defektfria varorna, typen och betydelsen av det konstaterade felet samt de besvär som kunden skulle utsättas för om en annan metod skulle tillämpas.
b) kräva ersättning av defekta varor med felfria varor eller åtgärden av defekten. Säljaren är skyldig att ersätta de defekta varorna med defektfria varor eller åtgärda defekten inom skälig tid utan att det orsakar för stor besvär för kunden. Säljaren kan vägra att tillgodose kundens begäran att uppfylla kraven i försäljningsavtalet på det sätt som kunden väljer om det är omöjligt eller om det skulle kosta för mycket jämfört med en annan metod. Kostnaderna för reparation eller byte ska bäras av säljaren.
3. Kunden som utövar rättigheterna enligt garantin är skyldig att leverera den defekta varan till Säljarens adress. När det gäller en Kund som är en Konsument täcks kostnaden för leverans av Säljaren.
4. Säljaren är ansvarig enligt garantin om ett fysiskt fel upptäcks inom två år från leveransen av varorna till kunden. Ett krav på åtgärden av defekten eller ersättning av varan med en defektfri förfaller efter ett år, men denna period får inte löpa ut före den tidpunkt som anges i första meningen. Inom denna period kan kunden frånträda försäljningsavtalet eller lämna begäran om prisavdrag på grund av varans defekt. Om kunden har begärt att varorna skall bytas ut mot felfria eller att felet skall åtgärdas, börjar tidsfristen för att frånträda försäljningsavtalet eller lämna ett uttalande om prisavdrag löpa ut när tidsfristen för att byta ut varorna eller åtgärda felet har löpt ut utan resultat.
§ 8 Reklamation
1. Eventuella reklamationer relaterade till varorna eller genomförandet av försäljningsavtalet kan lämnas av kunden skriftligen till säljarens adress.
2. Säljaren kommer inom 14 dagar från datumet för reklamation att svara på en reklamation av varorna eller en reklamation relaterat till genomförandet av försäljningsavtalet som rapporterats av kunden.
3. Kunden kan lämna en reklamation till säljaren i samband med användningen av gratistjänster som tillhandahålls elektroniskt av säljaren. En reklamation kan lämnas elektroniskt och skickas till kontakt@ultrasfactory.se I reklamationen ska kunden beskriva problemet. Säljaren ska omedelbart, men senast inom 14 dagar, behandla reklamationen och ge kunden ett svar.
§ 9 Frånträde från försäljningsavtalet
1. En Kund som är en konsument som har ingått ett försäljningsavtal kan inom 30 dagar frånträda avtalet utan att ange någon anledning.
2. Tidsfristen för att frånträda försäljningsavtalet börjar löpa från det att köparen tar emot varorna. Kunden kan frånträda försäljningsavtalet genom att lämna ett uttalande till säljaren. Uttalandet kan göras via ett formulär ”ångerblankett” som säljaren har publicerat på webbplatsen. Det räcker med att skicka ett uttalande innan tidsfristen har löpt ut.
3. I händelse av frånträde från försäljningsavtalet anses avtalet vara ogiltigt.
4. Om kunden lämnat frånträde från försäljningsavtalet innan säljaren accepterat hans erbjudande, slutar erbjudandet att vara bindande.
5. Säljaren är skyldig att omedelbart, senast inom 14 dagar från dagen för mottagandet av kundens frånträde från försäljningsavtalet, återbetala alla betalningar som gjorts av kunden inklusive kostnaden för leverans av varorna till kunden. Säljaren kan hålla inne återbetalningen tills varorna mottagits tillbaka eller tills kunden uppvisar bevis på att varorna har skickats tillbaka, beroende på vilken händelse som inträffar först.
6. Om kunden har valt ett annat sätt att returnera varorna än det billigaste vanliga leveranssättet som säljaren erbjuder är säljaren inte skyldig att återbetala kundens extra kostnader.
7. Kunden är skyldig att returnera varorna till säljaren omedelbart, dock senast inom 14 dagar från det datum då han frånträdde försäljningsavtalet. För att hålla tidsfristen räcker det att skicka tillbaka varorna till säljarens adress innan tidsfristen löper ut.
8. I händelse av frånträdande står kunden endast för de direkta returkostnader av varorna.
9. Om varorna på grund av sin karaktär inte kan skickas tillbaka med vanlig post, informerar säljaren kunden om kostnaden för att returnera varorna på butikens webbplats.
10. Kunden ansvarar för minskningen av varornas värde till följd av att de används på ett sätt som går utöver vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.
11. Säljaren ska återbetala betalningen med samma betalningsmetod som kunden använt, om inte kunden tydligt har samtyckt till en annan återbetalningsmetod som inte medför några kostnader för kunden.
§ 10 Kostnadsfria tjänster
1. Säljaren tillhandahåller gratistjänster till kunder elektroniskt:
a) underhåll av kundkontot;
b) publicering av omdömen.
2. Tjänster som anges i §10. 1 ovan tillhandahålls 7 dagar i veckan, dygnet runt.
3. Säljaren förbehåller sig rätten att välja och ändra typ, form, tidpunkt och metod för att ge tillgång till utvalda tjänster som anges, och kommer att informera kunderna om detta på ett sätt som är lämpligt för ändringen av reglerna.
4. Nyhetsbrev kan användas av alla kunder som anger sin e-postadress genom att använda det registreringsformulär som säljaren tillhandahåller på butikens webbplats. Efter att kunden har skickat in det ifyllda registreringsformuläret får kunden omedelbart en bekräftelse från säljaren via e-post till den e-postadress som kunden angett i registreringsformuläret. Vid den tidpunk ingås avtalet om tillhandahållande av elektroniska nyhetsbrev. När du registrerar dig kan du också markera fältet i registreringsformuläret för att prenumerera på nyhetsbrevet.
5. Nyhetsbrevtjänsten består i att säljaren skickar meddelanden till en e-postadress med information om nya produkter eller tjänster som säljaren erbjuder. Nyhetsbrevet sänds av säljaren till alla kunder som har prenumererat.
6. Varje nyhetsbrev som skickas till kunderna innehåller i synnerhet: information om avsändaren, fyllda fält med ämnet som anger innehållet i brevet och information om möjligheterna och sättet att avstå från gratis nyhetsbrevstjänsten.
7. Kunden kan när som helst avsluta prenumerationen på nyhetsbrevet genom att avregistrera sig via länken som finns i varje e-postmeddelande som skickas som en del av nyhetsbrevet eller genom att aktivera ett lämpligt fält i kundkontot.
8. Kundkontotjänsten är tillgänglig efter registrering på de villkor som beskrivs i reglerna och består av att kunden får tillgång till en särskild panel på butikens webbplats som gör det möjligt för kunden att ändra de uppgifter som kunden angett vid registrering samt att följa orderutförande och orderhistorik.
9. En kund som har registrerat sig kan begära att säljarens kundkonto raderas, och om en begäran om borttagning av kundens konto lämnas in av säljaren, kan det tas bort inom 14 dagar efter att begäran lämnats in.
10. Tjänsten för publicering av omdömen består i att säljaren möjliggör för kunder som har ett kundkonto att publicera individuella och subjektiva omdömen angående i synnerhet varorna på butikens webbplats.
11. Avsägelse från tjänsten omdömen är möjlig när som helst och består i att kunden slutar publicera innehåll på butikens webbplats.
12. Säljaren har rätt att spärra åtkomst till kundkontot och gratistjänster om kunden agerar till skada för säljaren eller andra kunder, kunden bryter mot lagen eller bestämmelserna i Regler, och även när blockering av åtkomst till kundkontot och gratistjänster motiveras av säkerhetsskäl – i synnerhet: att bryta säkerheten för butikswebbplatsen av kunden eller andra hacknings verksamheter. Blockering av åtkomst till Kundkontot och gratistjänster av ovanstående skäl varar under den period som krävs för att lösa problemet som utgör grunden för blockering. Säljaren meddelar kunden om blockering av åtkomst till kundkontot och gratistjänster elektroniskt till den adress som kunden angett i registreringsformuläret.
§ 11 Kundens ansvar för innehåll som kunden publicerar
1. Genom att lägga upp och dela med sig av innehållet gör kunden en frivillig distribution av innehållet. Innehållet som publiceras uttrycker inte säljarens åsikter och bör inte identifieras med hans verksamhet. Säljaren är inte en leverantör av innehåll utan endast en aktör som tillhandahåller lämpliga IT-resurser för detta ändamål.
2. Kunden intygar att:
a) kunden har rätt att utöva äganderättigheter, industriella äganderätt respektive/eller relaterade rättigheter till – respektive – verk, föremål av industriella äganderätt (t.ex. varumärken) och/eller relaterade rättigheter som utgör innehåll;
b) personuppgifter, bilder och information om en tredje part publicerats inom ramen för de tjänster som avses i § 11 och skett på ett lagligt och frivilligt sätt samt med de berörda personernas samtycke.
c) godkänner tillgång till innehållet som publiceras av andra kunder och säljaren samt godkänner att säljaren använder innehållet kostnadsfritt i enlighet med bestämmelserna i dessa Regler;
d) ger sitt samtycke till framställning av verk i den mening som avses i lagen om upphovsrätt och relaterade rättigheter.
3. Kunden har inte rätt till:
a) publicering av personuppgifter eller bilder av tredje part utan tillstånd eller samtycke från en tredje part som krävs enligt lag i samband med användningen av de tjänster som avses i §10
b) publicering av reklam och/eller marknadsföringsinnehåll i samband med användningen av tjänster som avses i §10
4. Säljaren är ansvarig för innehåll som kunder lägger upp under förutsättning att hon/han blivit underrättad om det i enlighet med § 12 i reglerna.
5. Det är förbjudet för kunder att i samband med användningen av de tjänster som avses i § 10, lägga upp innehåll som i synnerhet kan:
a) läggas ut med avsikt att kränka tredje parts personliga rättigheter;
b) kränka tredje parts rättigheter, inklusive rättigheter relaterade till skydd av upphovsrätt och relaterade rättigheter, skydd av industriella äganderätt, företagets hemlighet eller relaterade till skyldigheter att upprätthålla sekretess;
c) ha en kränkande karaktär eller vara ett hot riktat mot andra människor, skulle innehålla ordförråd som bryter mot goda sedvänjor (t.ex. genom att använda banning eller termer som vanligtvis anses vara kränkande);
d) förbli i motsats till säljarens intressen;
e) på annat sätt strida mot bestämmelserna i dessa regler, goda sedvänjor, gällande lagar samt sociala eller sedvanliga normer.
6. Ifall säljaren blir underrättad i enlighet med §12 i reglerna, förbehåller säljaren sig rätten att ändra eller ta bort innehåll som kunder lägger upp i samband med användningen av tjänsterna som avses i § 10, i synnerhet när det gäller innehåll som, baserat på rapporter från en tredje part eller relevanta myndigheter, har konstaterats kunna vara i strid med dessa regler eller gällande lag. Säljaren kontrollerar inte kontinuerligt det innehåll som publiceras.
7. Kunden samtycker till att säljaren kostnadsfrit använder innehållet som kunden publicerat som en del av butikens webbplats.
§ 12 Anmälan av hot eller rättighetskränkning (Zgłaszanie zagrożenia lub naruszenia praw)
1. I fall kunden eller en annan person eller enhet anser att innehållet som publiceras på butikens webbplats bryter mot deras rättigheter, personliga rättigheter, goda sedvänjor, känslor, moral, övertygelser, principer för rättvis konkurrens, kunskap, lagligt skyddad hemlighet eller utifrån ett åtagande, kan kunden meddela säljaren om eventuella intrång.
2. Säljaren, informerad om ett potentiellt intrång, vidtar omedelbara åtgärder för att ta bort innehållet som har orsakat intrånget från butikens webbplats.
§ 13 Skydd av personuppgifter
1. Säljaren är ansvarig för att hantera kundernas personuppgifter som frivilligt lämnas till säljaren i samband med registrering, enstaka beställningar och när säljaren tillhandahåller elektroniska tjänster eller i under andra omständigheter som anges i Reglerna.
2. Säljaren behandlar kunders personuppgifter för att genomföra order, tillhandahålla elektroniska tjänster samt för andra ändamål som anges i reglerna. Uppgifterna behandlas endast i enlighet med gällande föreskrifter eller med kundens samtycke i enlighet med gällande lagar.
3. De samlade personuppgifter som tillhandahålls till säljaren rapporteras av säljaren till generalinspektören för skydd av personuppgifter.
4. Kunden lämnar sina personuppgifter till säljaren frivilligt, dock ifall kunden inte lämnar in vissa uppgifter under registreringsprocessen, blir det omöjligt för kunden att registrera sig, skapa ett kundkonto och beställa utan registrering.
5. Alla som lämnar sina personuppgifter till säljaren har rätt att få tillgång till och korrigera deras innehåll.
6. Säljaren tillåter borttagning av personuppgifter från insamlingen, i synnerhet vid radering av kundkontot. Säljaren kan vägra att radera personuppgifter om kunden inte har löst alla betalningar mot säljaren eller har brutit mot gällande lag, och bevarandet av personuppgifter är nödvändigt för att klargöra dessa omständigheter och fastställa kundens ansvar.
7. Säljaren skyddar de personuppgifter som lämnas till honom och gör allt för att skydda dem mot obehörig åtkomst eller användning.
8. Säljaren lämnar kundens personuppgifter till leverantören i den utsträckning som krävs för att genomföra leveransen.
§ 14 Uppsägning av avtalet (gäller ej försäljningsavtal)
1. Både Kunden och Säljaren kan säga upp avtalet för tillhandahållande av elektroniska tjänster när som helst och utan att ange skäl, med förbehåll för bevarandet av de rättigheter som förvärvats av den andra parten före uppsägningen av avtalet (näms ovan) samt i bestämmelserna nedan.
2. Kunden som har registrerat sig säger upp avtalet om tillhandahållande av elektroniska tjänster genom att skicka en lämplig viljeförklaring till säljaren, med hjälp av vilket som helst medel för fjärrkommunikation som möjliggör för säljaren att läsa kundens viljeförklaring.
3. Säljaren säger upp avtalet för tillhandahållande av elektroniska tjänster genom att skicka en lämplig viljeförklaring till kunden till den e-postadress som kunden angett vid registreringen.
§ 15 Slutbestämmelser
1. Säljaren är ansvarig för bristande eller felaktigt fullgörande av avtalet, men för avtal med företagskunder är säljaren endast ansvarig vid uppsåtlig skada och för de förluster som företagskunden faktiskt har lidit.
2. Innehållet i dessa regler kan registreras genom att skrivas ut, lagras på ett lagringsmedium eller genom att laddas ner från butikens webbplats när som helst.
3. I händelse av en tvist som uppstår på grund av det ingångna försäljningsavtalet kommer parterna att sträva efter att lösa frågan i godo. Polsk lag är den lag som är tillämplig för lösning av eventuella tvister som uppstår i enlighet med dessa regler.
4. Alla kunder kan använda metoder utanför tingsrätter för att hantera klagomål och driva anspråk. I detta avseende är det möjligt för kunden att använda medling. Listor över medlare och befintliga medlingscentra tillhandahålls och görs tillgängliga av ordföranden för de relevanta tingrätter.
5. Säljaren förbehåller sig rätten att ändra dessa regler. Alla beställningar som accepteras av säljaren före den dag då de nya reglerna träder i kraft ska utföras enligt de regler som gällde dagen för beställningen. Ändringarna i dessa regler träder i kraft inom 7 dagar från det att de publicerades på webbplatsen. Säljaren ska informera kunden om ändringarna av dessa regler 7 dagar innan de nya reglerna träder i kraft genom ett e-postmeddelande som innehåller en länk till de ändrade reglerna. Om kunden inte accepterar det nya innehållet i reglerna är kunden skyldig att informera säljaren om detta, vilket leder till uppsäggning av avtalet enligt § 15.
6. Dessa regler träder i kraft den 3 februari 2023.